Sider

oktober 21, 2013

Morro for store og morro for små

Da var omsider nabbiperler i hus. Aner virkelig ikke hvorfor vi kaller det for nabbiperler eller som jeg sier... nobbiperler, men gøy er disse rørperlene fra Hama.


Så i dag har det blitt både biler og stjerner og mer til. Holdt nesten på å ødelegge strykejernet, gitt! Så ivrig ble jeg. Men jeg skylder på at det er maaaange år siden jeg holdt på med slike perler. :P 

Den egentlig grunnen til at vi har fått disse perlene i hus, et at de var på tilbud, så nå har vi 36000 av de i hus! En annen grunn til å kjøpe perler, var at jeg hadde sett noen ideer i Pandurokatalogen som jeg følte jeg og barna måtte teste. Og det har vi gjort, og slik ble resultatet :) 


Vi tok olje i en glassform og fylte på med nabbiperler langs kanten. Så satte vi skåla i ovnen på 150 grader til perlene så ut som små strikker. Vi tok ut skåla og lot den avkjøle seg i skåla. Den lilla skåla ble ikke like fin som den flerfarga. Den lilla ble lagt etter system der aller perlene lå likt, men det så ut til at hulter til bulter var det beste... og letteste. 



Ingen kommentarer: