Sider

februar 24, 2015

Farsdagskort


Her har jeg laget et farsdagskort. Bakgrunnen lærte jeg å lage på mitt første Scrappetreff av en hyggelig jente jeg satt overfor; Elin Melby. Man preger en bit kartong som man har tatt sølvtape på, for så å male overflaten med sort akrylmaling. Når malingen har tørket, gnir man over med en metallisk maling som feks kan hete Inka Gold fra Viva Color. De finnes i forskjellige metalliske fargetoner som sølv, gull, bronsje osv. Her har jeg brukt en grønnblå farge. Det ble nok kanskje en litt grovere effekt en forventet, da jeg sendte gubben ut for å kjøpe tape til meg. Han kom hjem med gaffatape... noe som ikke er helt det samme. Men jeg brukte det likevel, da jeg syntes det ble en kul effekt. 

Resten av kortet er pyntet med litt tannhjul i både papp og metall, noen charms av ting som er viktig for pappa, caps, fisking og klokker, samt en liten tag. 

Jeg tror kortet falt i smak. 



Ingen kommentarer: