Sider

oktober 13, 2014

Bokkort- 40-års kort

En god scrappe-venninne fylte 40 år nå nettopp og da måtte det selvfølgelig lages et kort! Siden hun har et flott hobbyrom der stort sett det meste hun får, står utstilt, måtte jeg prøve å lage ett "utstillingsverdi" kort. Valget falt på et Bokkort. Jeg fant nok en gang en mal på YouTube. Se tutorialen her: Bokkort


Venninnen min er glad i rosa og turkis, og liker blonder, blomster og bling, så jeg prøvde å lage noe i hennes smak. Jeg valgte mønsterpapir fra Majas design. 

Selve kortet er laget for å skape illusjonen av en bok. 4 papirstykker brettes i vifte og settes sammen som en ramme for så å limes i en "bokrygg". 


Boken holdes sammen av et bånd som festes under mønsterpapiret på "bokryggen". 


Motivet er et digistamp fra Saturated Canary. De har utrolig flotte motiver. Dette heter Kisses. Jeg har tusjet henne med mine Copics Sketch Marker. 


På innsiden av kortet blir det som en dyp ramme, der man har plass til litt stor pynt. Jeg valgte blomster, men man kan bruke mye forskjellig. Feks. Små kopper, mini bamse, små glass, trådsneller osv. 


Jeg puttet også inn noen fine ord til jubilanten. 


På motsatt side ble et gavekort festet ved hjelp av noen stjerner. 


Og under gavekortet var det plass til noen personlige ord.


Til slutt baksiden.  Elsker denne stempelklossen 😀

Ingen kommentarer: